Saturday, February 05, 2011

Před a po

Co bylo před Facebookem? Byl vůbec nějaký život před Facebookem, nebo teprve s jeho vynálezem začali existovat lidi, jejich přátelé, vztahy, fotky, zdi a profily? Během několika posledních pár dnů jsem vedla tuhle debatu s několika různýma lidma. Jak je možný, že se z něčeho, co vymyslel týpek stejně starý jako já, stane tak neuvěřitelný fenomén?

Co by asi říkali naše alter ega z devadesátých let na věty typu:
"Ti to napíšu na zeď!"
"Už nemůžeme bejt přátelé ani na Facebooku."
"Si mě přidej, ne!"
"A vy jste jako ve vztahu?"
"Jsem tě tam označil."
"Ten jeho status jsem olajkoval."

Naštěstí jsme na Facebooku dnes už skoro všichni a víme, o čem je řeč. Akorát moje babička se trochu ztrácela, když jsem se před ní zmínila o wallu, friends a lajkování. Být v obraze o podobných věcech ale vzdala už před lety, když o Tamagotchim prohlásila: "To je ale pitomost!" A měla pravdu.

1 comment:

Martina Nováková said...

(a) zrusil jsem si facebook
(a) mam z toho dost dobrej pocit, ale jak se to ted lidi dozvi?

hláška na lamer.cz