Friday, December 29, 2006

systém

inspirovala jsem se diskuzí, která proběhla na Ondřejově blogu. vlastně mi ani nic jiného nezbylo... dostala jsem několik knih od ježíška a od sestřenice krabici literárních skvostů, kterým hrozilo: až dosloužím, chci do sběru! nemohla jsem dopustit, aby dostojevského "zločin a trest" nebo čapkův "krakatit" skončila někde mezi obyčejnými novinami... vytvořila jsem si několik sekcí. 1) podle národnosti autora (nejpočetnější jsou francouzi a češi, pak angličani a američani, několik portugalců a brazilců, pár hispánců, němců, poláků a jeden fin - mika waltari), 2) pohádky a romány pro dospívající dívky (ty jsem nikdy nečetla, ale zdědila jsem je povětšinou po mamince), naučná literatura (zejména dějiny portugalska, brazílie, angoly a francie), 3) braková literatura (knihy zděděné - vycházející v 60. - 80. letech - raději se neptejte co), 4) knihy tvářící se jako učebnice (staré zpěvníky, knihy německé a francouzské konverzace a fraseologie, ze kterých se učila moje babička ve 40. letech, mé vlastní učebnice a čítanky).
a mám v nich alepoň pořádek. přesně vím, kde najdu například vančurovu "markétu lazarovou" nebo andersenovy "pohádky".

3 comments:

Anonymous said...

Přiznám se: celý život jsem si knihy rovnala podle velikosti, aby v knihovně hezky vypadaly. Podle autora mám srovnané pouze vyjímky: Graftonovou, Harryho Pottera, Darkovara ještě pár titulů, ale asi jen proto, že je mám ve více dílech, a tak jim to pohromadě taky sluší..:) Přesto si myslím, že se v knihovně dost orientuju. Marti, promiň.

Anonymous said...

Až budeš chtít čist Waltariho,...co budeš hledat? ..jednoho Fina?..jednoho Waltariho?...jednu sekci?...knihu tvarici se jako nezarazena? :-)

btw. mám je taky podle velikosti, max. slovníky mám mimo, ale jsou to pořád proste jen slovníky :)

Martina Nováková said...

2máma: mít knihy srovnané podle velikosti je praktické, když máš knihovnu...:) já ji nemám.

2petr: myslím, že budu hledat jednoho fina... neboť vím, že sekce "finsko" je mezi sekcí "usa" a "cizojazyčná literatura". jednoduchý, ne? ;)