Friday, October 06, 2006

__dnes__

je krásné stavit se úplnou náhodou v antikvariátě přímo za školou a odcházet tam odtud po dvaceti minutách se čtyřmi beletristickými poklady dohromady za 200 Kč.
první dva jsem koupila zejména ze studijních důvodů (pořád jen o té škole!). hned před vchodem jsem zahlédla v balíku knih za 20Kč román Kráčej a čti od portugalského klasika José Marii Eça de Queiroze, který mi zrovna včera půjčila Andrejka. no za 20Kč nebylo o čem přemýšlet a Andrejce ho můžu s klidem vrátit a ve své knihovně si hýčkat vlastního. druhým Portugalcem, kterého jako studentka portugalštiny musím prostě mít, je Luís de Camões. no a ten se v antíku vyhříval v poličce nazvané Poesie. byl sice o poznání dražší, ovšem není se co divit, když jde o vůbec první vydání jeho sbírky Trýzeň i útěcha. další dva autory jsem si koupila z čisté lásky k jejich dílu. Lidskou komedii od Williama Saroyana už mám sice v angličtině, ale česky ji prostě musím mít taky! a pokud jde o Miláčka Guy de Maupassanta (kterého mám pro změnu ve francouzštině), důvod je ještě jasnější. jsem prostě frankofil každým kouskem těla i duše.
jééé, to se bude číst...

aby moje radost nebyla dnes úplně bezbřehá, dostali jsme na FSV dnes hned tři úkoly, z nichž dva musíme vypracovat do deseti dnů. takže moje cesta z fakulty vedla přímo do Městské knihovny a mám za sebou další registraci a už asi osmou průkazku v peněžence.

5 comments:

bob-saint-clair said...

Taky bych měl zajít zase jednou do antikvariátu, třeba se donutím číst hodnotné knížky, což je činnost, ke které jsem nikdy netíhl a občas mě to mrzí. Když si teď spočítám, kolik jsem dnes nechal peněz za jídlo, na výstavě, na večeři, taxi a v Abatonu na party, tak bych ti je možná i věnoval, protože tu tak teď sedim a nic z toho nemám a tebe by to třeba potěšilo na dalších deset let dopředu, když si ty knížky tak hýčkáš :) Já si ty knížky asi spíš prožívám v životě ...než abych je četl.

Anonymous said...

a v kterym antikvariatu jsi byla,ze jsi tam sehnala takovy skvosty??:-O
Jinak- aspon muzu zacit pracovat na sve pisemne praci z portugalske literatury, kdyz mi das zpatky Queirose;-) a co si sehnala od Camoese??

Anonymous said...

jo,kdybych cetla poradne,tak se nemusim blbe ptat,cos od Camoese sehnala:-)desculpa

Martina Nováková said...

to pete: číst knihu je slast, ale zajít na dobrou večeři a do abatonu je taky super... ;)

to andrejka: antikvariát ve valentinský je nejlepší!!! a s tou seminárkou to prosím tě nepřeháněj... máme na to rok :)

Anonymous said...

no to se vazne neboj,se seminarkou to vazne moc nehrotim...8)teda vlastne vubec...:D